Королівство Веса Андерсона

Давним-давно (1 травня 1969 року) у тридев'ятому королівстві (Техасі), коли ще звірі говорили, народився хлопчик, якому судилося стати чарівником. Хлопчик був невидимим (якось Вес зізнався: "Я просто невидимка! Навіть у моєму рідному місті мене ніхто не помічає, що вже говорити про Париж!"), але робив все, аби показати світові свою магію. 


"Я запитав: а що за птаха ти?" ("Королівство повного місяця") 

Під час навчання у Техаському університеті на факультеті філософії Вес Андерсон познайомився з Овеном Вілсоном. Перший семестр вони сидять у різних кінцях аудиторії і не говорять один з одним, а потім стають друзями на все життя - спершу знімають короткометражний (1992), а потім і перший повнометражний (1996) фільм "Пляшкова ракета". Овен працюватиме з Весом практично над кожним фільмом останнього. Така прив'язаність характерна для Андерсона. У його стрічках грають ті самі актори, навіть герої є напрочуд подібними ("У мене є підозра, що будь-який персонаж мого фільму може увійти в інший мій фільм, і це буде природно та логічно. А от героям інших режисерів, мабуть, там буде не затишно."). Все це вказує на одну просту річ - Вес створює власний світ, описуючи його знову і знову, показуючи нові його грані, але не покидаючи меж. Це таке собі велике королівство. 


Другий повнометражний фільм Веса Андерсона - "Академія "Рашмор" (1998). Тут можна впізнати натяки на всі особливості стилю режисера, які його вирізнятимуть серед інших. Любов до деталізації, симетрії, тонка іронія, гра з кольором, шрифтами, захопливі пригоди, дивні і милі історії кохання ... це все продовжиться у "Родині Танненбаумів" (2001) (її, до речі, можна вважати початком справжньої популярності, адже фільм отримав номінацію на "Оскар"), "Водному житті зі Стівом Зіссу" (2004) та "Потягом на Даджилінг" (2007). 

У 2009 році Вес Андерсон взявся за екранізацію улюбленої дитячої казки. "Фантастичний містер Лис". Це перший і поки єдиний мультфільм у режисера. 

"- Ти хочеш піти короткою дорогою, чи красивою?
- Йдемо короткою.
- Але йти красивою куди приємніше...
- Ну добре, йдемо красивою.
- Чудово, вона набагато коротша." ("Фантастичний містер Лис")

Абсурдність - ще одна характеристика робіт режисера. Разом з інфантилізмом вона створює світ, де по-суті все є можливим. 

Дві останні роботи Веса - "Королівство повного місяця" (2012) та "Готель "Гранд Будапешт" (2014) - таки геніальні. Описувати їх неможливо (як і всі фільми Андерсона). Їх потрібно дивитися, розглядаючи по кадрах, рахуючи ґудзики на піджаках, краплини у морі та посмішки. 



Share:

0 коментарі