Олександр Шарлай про видавництво Книгаренька


Олександр Шарлай - власник та директор інтернет-магазину "Книгаренька", а з 2018 року й однойменного видавництва. Про амбіцій "Книгареньки", погляди Олександра на український книжковий ринок, читачів, конкурентів та письменників і ілюстраторів, на яких варто звернути увагу, читайте в інтерв'ю.




Привіт, Олександр. Розкажіть, як у вас виникла ідея "Книгареньки". Спочатку це був лише інтернет-магазин книг, а потім і видавництво?

Привіт. Довгий час в мене був рекламно-виробничий бізнес. І все було супер, окрім того, що той бізнес мені не подобався. Гроші приносив, а задоволення - ні. Тому поставив собі за мету знайти ту справу, яка буде до душі, ну і, звісно, приносити гроші. І одного дня ідея саме інтернет-магазину книг повністю мене захопила. Взяла в полон і не відпускає.  Видавництво з'явилось пізніше, звісно я хотів би написати, що ми працюємо з 1899 року, але ні, як видавництво ми працюємо з 2018 року. Видавництво це відповідь на ті можливості, які в нас є. Якщо ми маємо сили, вміння і можливості заходити в великі супермаркети та інші мережеві магазини, то чому б це не робити з власним товаром?

Скільки книг уже випустила "Книгаренька"? Яку вважаєте своєю візитівкою?

5 книг. Візитівка в нас наша перша книга "Зуб". Ми виграли з нею приз глядацьких симпатій на Книжковому арсеналі. Та і взагалі книжки Надії Кушнір для нас особливі. Більше того, в нас наша візитівка - наше лого - це також справа рук Надії.

ЗУБ

Питання “Хто я і де моє місце у світі?” починає хвилювати людину в зовсім ніжному віці. А потім постійно повертається до кожного з нас у різний час. Тому ця рішуча мальована історія-притча не тільки про кожен на світі вирваний зуб. Вона про всіх дітей та дорослих, які читатимуть й розглядатимуть книжку. Зуби такі бувають мудрими. Прислухайтесь до одного з них!




Як ви обираєте книги, які друкуватимете?

Дуже погано. Це не моя сильна сторона. Добре, що "Книгаренька" - це не лише я. І добре, що мої колеги можуть сказати мені в обличчя, що те, що я хочу видати, видавати не треба. Демократія в нас. Ті книжки, які ми видаємо, мають відповідати певним критеріям. В першу чергу, ми книготорговці, тому ми намагаємось видавати те, на що є попит чи запит. Також ми намагаємось урізноманітнювати нашу товарну номенклатуру, щоб якомога більше розширити аудиторію власних клієнтів. Скажу прямо, ми більше менеджери, аніж митці.

Які книги чекати від "Книгареньки" у найближчому майбутньому?

На жаль, не можу відповісти, адже свій видавничій план ми тримаємо в таємниці. Корпоративні правила в нас суворі, nda і все інше.

Ваші читачі – діти. Як вважаєте, вгадати їхні вподобання легше, аніж прорахувати смаки дорослих? Наскільки це вибаглива аудиторія? Які книги зараз найбільш цікаві маленьким хлопчикам і дівчаткам?

Треба розуміти, що дітям книжки все ж таки купують дорослі. Тому треба враховувати і вподобання дорослих, і вподобання дітей. Це рівняння з дуже багатьма невідомими. Ми не заморочуємось просто робимо якісний продукт по доступній ціні. Звісно, враховуючи певні сучасні тенденції в ілюструванні книг та в тематиці. Стосовно дитячих уподобань, вімельбухи тримають першість по нашій статистиці. Хоча ажіотажу вже немає.  До речі, цікава книжка вийшла у видавництва "Абрикос" - "Сонце" - про сонячну систему.  Я дуже радий тому, що легендарна книжка "Про малого крота, який хотів дізнатись, хто наклав йому на голову", не дивлячись на деякий супротив суспільства, користується добрим попитом. "Велика книга почуттів", "Міфи для дітей" та всі книжки Ґжеґожа Касдепке заслуговують на увагу.

ОМ І ДЗЕНЬ

У Дрона та ОЛивки дуже незвичайна бабуся. Вона – інструктор з йоги, тому запросто стає в чудернацькі пози. А ще – вчить цьому своїх онуків. Із нею навіть проста прогулянка в парк перетворюється на йога-сеанс!
Дотепна книжка-гра ” Ом і Дзень” відкриває малюкам світ йоги, з його чарівними словами та поняттями, фізичними вправами-імітаціями тварин і предметів. Читання з виконанням асан із книжки – чудова – розвага і водночас справжнє оздоровче заняття.



На які українські видавництва рівняєтеся? Кого вважаєте своїм конкурентом?

Ні на кого не рівняємось. Це без зухвальства. Український видавничій ринок дуже герметичний і дуже повільний. Рекламний бізнес з якого я "винирнув" набагато більш динамічний, агресивний, жорсткий. Сказав-зробив. Пообіцяв-виконуй. Українські видавці в переважній більшості "вегетаріанці". Для нас це добре. Але ми рівняємось на компанії та організації, які не мають до видавництва та книготоргівлі жодних відношень.

На кого з сучасних дитячих письменників варто звернути увагу?

Ну звісно, Надія Кушнір та Олександра Орлова. Так, це автори, яких ми видали. Я не ідеальний, я упереджений.

ПУП

У вас красивий пуп? Доки ви про це не замислювалися, він замислився сам. Довго думав, питав інших, а що вирішив – дізнаєтеся, коли прочитаєте книжку!




Значна частина успіху дитячої книги – ілюстрації. Малюнки яких художників подобаються вам?

На жаль, ті ілюстрації, які подобаються особисто мені, сучасному поколінню дітлахів взагалі не до смаку. Ну можливо не взагалі, але …. Я люблю Моріса Сендака, Роберта Макклоскі. З українських, звісно, Надя Кушнір, Інна Руда подобається.

А самі що любите читати? Яка книга вразила вас у 2018 році?

Ну на мій погляд, тут без варіантів. Це серія книг Оскара Бреніф'є від видавництва "Маміно".  Якби я був міністром освіти України, то ці книжки мали б бути в кожній школі, у кожного вчителя. Про батьків я навіть не кажу.

І наостанок традиційна питання мого блогу: що спільного у ворона та письмового стола?

Білий колір :-) 

Сайт "Книгареньки" - knygarenka.com
Сторінка "Книгареньки" у Фейсбуці - facebook.com/Knygarenka

Share:

1 коментарі